torstai 7. tammikuuta 2010

Hyvän mielen koiratreenit ja uusi elämä :)

Nimittäin eilen oli sitten kääpiöpinsereillä näyttelytreenit ja agilityn vapaaharjoittelua Hyvinkään Koiraurheilukeskuksessa. Olin ilmoittanut Ruun näyttelytreeneihin ja ajattelin, ettei Yodan tarvii tehä muuta kuin hengailla - kerrankin - kun keskiviikkoisin on illalla agilitytreenit. Noh, aamusella pakkanen paukutti pitkälti yli kahtakymmentä, joten se niistä illan treeneistä.. Muutin suunnitelmaa Yodan suhteen - jos nyt vaikka pikkusen leikkimistä ja lisäksi TOKOa piiiitkästä aikaa. Agilityhaaveet heivasin heti alkuunsa, koska ulkona verkkaamisesta ei kyllä tulisi mitään... Vaan kuinkas sitten kävikään ;)

Joonas treenaili Ruun kanssa näyttelyjuttuja ja sillä aikaa minä päätin leikkiä Yodan kanssa. Leikittiin erittäin onnistuneesti ja tein muutamia lähtöharjoituksia myös lelulla palkaten niin, että jätin Yodaa esteen taakse (rima maassa). Yoda leikki tosi hyvin ja innokkaasti ja mikä parasta, onnistuin lopettamaan, kun se oli vielä innostunut :-) Hetken kuluttua innostuin sitten kokeilemaan hiukan TOKO-juttuja, siis ihanihan perusjuttuja. Yoda oli niin ihana ja taitava (joopajoo.. :D) ja mä olin ihan haltioissani. Olin tainnut unohtaa miten kivaa se tokoilu voikaan olla... Joonas innostui myös Yodan kanssa näyttelytreeneihin, jonka jälkeen se agility alkoi vähän polttelemaan mua. Yritin pinnistellä ajatusta vastaan, mutta kun Joonas lupasi verkata koiran sisällä hallissa, niin mikäs siinä - menköön ! Siellä se sitten mennä töpötti ympäri kenttää ja verkkasi mulle koiran :) Otin sitten jotain pientä ja helppoa (putkia, aitoja ja vähän myös keppejä, jotka muuten sujui hyvin!), niin ettei se saavutettu hyvä mieli vaan läsähtäisi. Menikin oikein hyvin ja oli kivaa :) Loppuun vielä pienet tokoilut ja se oli sitten siinä.

Ihan sairaan hyvä fiilis ja mikä parasta - innostuin taas vähäsen ehkä TOKOsta... Ollaan nyt sitten treenattu eilen illalla vielä kotona vähäsen ja tänään myös pariin otteeseen. Into on ainakin siis vielä kova, toivottavasti ei laannu heti alkuhuuman jälkeen ;) No jos Ansku-TOKO-ystäväni auttais mua vaikka jaksamaan ;)

Tänään käytiin testaamassa joulupukilta saatu canicross-vyö Yodan kanssa. Ei tosin juostu, mutta rivakka sauvakävelylenkki tehtiin ja olipas sekin huisin hauskaa! Parasta oli se, että oltiin koiran kanssa lenkillä, mutta mun kädet ei ollut kiinni hihnassa :) Tästä sitten pikkuhiljaa siirrytään niihin juoksuharjoituksiin... Täältä tullaan - uusi elämä !

Lopuksi vielä muistoja vuodelta 2009. Järvi on taas jäässä, joten lenkkiseuraa odotellessa... ;)

Heppu ja Yoda leikkivät mun hanskalla...

Todistettavasti ne repi sitä hanskaa ja niillä oli huisin hauskaa!


Aurinkoisia säitä (ja lenkkiseuraa) odotellessa ;)

1 kommentti:

  1. Noi kuvat on kyllä niiiiiin hienoja! Ja kukas muu kuin koirat siellä kuvassa onkaan... :) Eiköhän me sinne vielä keretä lenkkeilemään, tosin en uskalla luvata, että vielä jääaikaan, kun ei tästä suomen talvesta tiiä...
    t.tokofriendansku

    VastaaPoista